Ön itt jár: > Kezdőlap > Miért különleges a Merida?

Miért különleges a Merida?

1.        Válogatott bajnokok tesztelik a kerékpárokat.

2.        Német fejlesztés és design. Csúcstechnológia,  innováció és minőség.

3.        Nemzetközileg elismert Márka, több mint 70 országban.

4.        A világ legjobb Mountain Bike Csapata 2008, 2009 és 2010.

5.        Alapítva 1972-ben.

A Cégóriás mérnökei mindig a legprofibb technológiával rukkolnak elő.

Olvasd el, hogy milyen egyedi megoldásokat alkalmaznak a Merida esetében.

Itt a hátsó kerék agyában lévő tengelyre utal. Brutál erős megoldást tesz lehetővé ez a 12mm átmérőjű,  és 142mm szélességű finomság. Ezzel a magoldással a Merida kerékpárod tárcsafékeit nagyon jó pozícióban tartja, és ráadásként megspékelve növeli a merevséget is. Ugye tudjuk, hogy a hátsó kerék elég nagy terhelésnek van kitéve, hisz a súlypont legfőképp oda pozicionálódig.

Szokták mondani, hogy nem csak a külcsín számít. Épp ezért, a karbon vázak belsejébe szilikon betétet tesznek, majd a gyártási folyamat befejezésével eltávolítják. Mi a végeredmény? A Merida karbon váz belső felülete egyenletesebb lesz. Miért jó ez? Növeli a merevséget és a tartósságot. És lássuk be, hogy minél tovább tart annál jobb. Egyetértünk? 

Ha ezzel a jelzéssel ellátott kerékpárt választasz, akkor Karbon első villával lesz szerelve. Még arra is számíthatsz, hogy egyes típusnál 100% karbonból lesz elkészítve.

A kormány fejcső alsó kialakításának köszönhetően jóval nagyobb átmérőjű csapágycsésze kapott helyet. Ez egy nagyon jó megoldás, hisz az alsó csapágycsészének kell kibírnia a nagyobb terhelést. 

Abba a vázcsőbe, mely a legnagyobb igénybevételt kapja, merevítő bordát építettek. Ami áltat minimalizálni tudták a falvastagságot. Persze így nagyobb ütésállóságot, és nagyobb  hajlító merevség sikerült elérniük.

Rátettek egy lapáttal a mérnökök, és kialakították a tojás formájú fejcsövet. Így a legnagyobb igénybevételnek kitett pontokat megerősítették, törekedve ez által a legnagyobb merevségre

Gondolom az egyeletlen útesttől okozta pattogást Te sem szereted? A tám/láncvilla rezgéscsillapítást növelő megoldása, érezhetően komfortosabbá tette ezzel a kerékpározást. 

Tájékoztat arról, hogy mennyi a rugóútja az első teleszkópnak. 

Tájékoztat arról, hogy az őszteleszkópos Merida eleje és hátulja mennyit mozog.

Gondolnád, hogy ezeknek a vázaknak a csöveit nagynyomású folyadékkal alakítják ki. Így érik el végleges formájukat. Vagyis, ez egyfajta Gyártási technológia.

A vázkialakításnál a csövön belül vezették el a váltó bowdent. Néhány esetben a hátsó fék bowden is belül helyezkedik el. Tetszhető megoldás.

Szeretnél kitámasztót tenni a kerékpárodra, de nem akármilyet? Szereted a gyári kialakításokat? Mert amikor ezt a kerékpár /vázat elkészíttek, akkor téged vettek figyelembe. A vázpapucs kialakítása a két csavaros megoldásával, lehetővé teszi az oldaltámasz stabil rögzítését. Nagyon frankón illeszkedik tárcsafék esetén is.

Mára közkedvelté vált a teleszkóp rugózásának fixálása. Emelkedőn, vagy hegyen felfele, hatékonyabban lehet tekerni és haladni, ha feleslegesen nem rugózik a teleszkópod. A teleszkóp tetején található „zár” segítségével, egy mozdulattal elzárhatod a rugózást.

A Merida innovatív fejlesztői sosem alszanak. Ez a kifejezés az új hátsó rugózásisi mechanizmusnak az elnevezése. 

A váz hátsó része felé csökkenő csőátmérő megoldása. A robot által hegesztett jól működő technológiát alkalmazzák. 

A Merida váz karbon anyaga ezzel a NANO technológiával akár 40%-al ellenállóbb lett. Mikre nem képesek ezek a NANO részecskék? Engem személy szerint lenyűgöz ez a már-már „űrtechnológia” szintű megmunkálás. 

Tudtad, hogy a tárcsafékeket adapterrel szokták szerelni a vázakra és villákra? Na ezt most elfelejtheted, ugyanis a váz tervezése lehetővé teszi, hogy elhagyjuk az adaptert. Ez álltál közvetlenül kerül felszerelésre a tárcsafék. Így Könnyebb a konstrukció, és egyszerűbb lett a beállítás. Tehát a szervizben nem hivatkozhatnak arra, hogy nem könnyű beállítani ezt a tárcsaféket. Már csak azért is tudom, mert nem egy megfordult már a kezeim között. 

Az alumínium alapanyagon belüli minőségi kiemelkedést jelzi. A 6066-os jelölés a magas kategória élén áll. Háromszorosan húzott csövei egyedi stílust képviselnek. 

Nagyon jó minőségű 6061-es alumíniumból húzott vázcső anyag. 

Az első teleszkóp, illetve a hátsó rugóstag vezérlése a kormányon található kar/gomb segítségével történik. Mára közkedvelté vált a teleszkóp rugózásának fixálása. Emelkedőn, vagy hegyen felfele, hatékonyabban lehet tekerni és haladni, ha feleslegesen nem rugózik a teleszkópod. A teleszkóp tetején található „zár” segítségével, egy mozdulattal elzárhatod a rugózást.

Nagyobb hajlító és csavaró merevséget értek el ezzel a fejlesztéssel. A vázcső keresztmetszete egy dupla csövű puskára hasonlít. 

Ugye eddig úgy hallottuk, hogy a hegesztésnek nem tesz jót, ha megcsiszolják, mert ez által meggyengül a varrat. Ez Igaz is, de nem minden esetben, ugyanis a Merida speciális csiszolási eljárása nem gyengíti a hegesztést, ellenben növeli a váz esztétikáját. Ennél a módszernél ez is volt a cél. 

Ez a kifejezés a karbonváz gyártási eljárásra utal. Ez egy nagyon profi és speciális technológia. Mind amellett, hogy a karbon váz pihe könnyű, a fő szerkezeti (csövei) elemei önállóan kerülnek legyártásra. Majd ezt követően ezeket a szerkezeti elemeket precíz pontossággal összeillesztik. Tudtad, hogy a váz különböző pontjai más-más terhelést kapnak használat közben? Összeillesztésnél természetesen számba veszik ezeket a különböző terhelési körülményeket. Szóval tudják a dolgukat.

Úgynevezett sajtolási eljárásokkal gyártott váz. Alapanyagát tekintve 6061-es alumíniumból készítik.

Ha élőben meglátod ezt a lenyűgöző megoldást a szád tátva marad. Na de nem csak a látványtól, hanem a megnövekedett stabilitástól. A fejcső alsó átmérőjét megnövelték a mérnökök, ami által e fejcső, és a villanyak jóval erősebb lett. Nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy elősegítette a precízebb kormányozhatóságot. Azért nem mindegy, hogy egy technikásabb szakasznál, mennyire könnyű manőverezni. Bár az eléd ugró gyalogosok ellen is jó megoldás lesz.